Czy można bezpiecznie i szybko stracić na wadze?

Czy można bezpiecznie i szybko stracić na wadze?

Osoby podejmujące decyzję o zrzuceniu zbędnych kilogramów zazwyczaj pragną osiągnąć zaskakujące efekt w krótkim czasie. Warto jednak uświadomić sobie, że zanim nasz organizm przyzwyczai się do zmian jakie wprowadziliśmy w naszym życiu, musi minąć sporo czasu. Podobnie zresztą przedstawia się kwestia ćwiczeń. Nie powinniśmy oczekiwać, iż po miesiącu ćwiczeń, nasze ciało nabierze kształtów idealnych. Do jakich zasad powinniśmy się więc stosować, aby osiągnąć zamierzone efekty?

Przede wszystkim powinniśmy wybrać taki trening, który umożliwi nam sukcesywną utratę masy ciała. Zbyt gwałtowne spadki wagi mogą być wręcz dla nas niezdrowe! Jeżeli więc dopiero zaczynamy naszą przygodę z treningiem powinniśmy wybrać taką formę aktywności, która sprawia nam radość – pływanie, jazda na rowerze, jazda na rolkach, spacery. Takie rozruszanie się jest niezbędnym przygotowaniem się do dalszych zmian. Po miesiącu zacząć możemy lekkie ćwiczenia w domu. W sieci znajdziemy wiele inspirujących zestawów ćwiczeń, które wykonywać możemy bez konieczności przebywania na siłowni czy klubie fitness. Może warto pomyśleć o lekkich ćwiczeniach fitness, zawartych w programach ułożonych w serie. Takie kompleksowe zestawy ćwiczeń znajdziemy w sieci.

Kiedy już nabierzemy odpowiedniej formy, która pozwoli nam pewnie przystąpić do większego wysiłku warto udać się na siłownię lub do klubu fitness i spróbować sił w zajęciach grupowych lub spróbować zajęć z trenerem personalnym. Obojętnie jednak, na którą opcję się zdecydujemy warto skonsultować z trenerem opinie na temat dalszego rozwoju, opowiedzieć mu o celu jaki chcemy osiągnąć, a także posłuchać jego profesjonalnych rad, które pomogą nam w sensownym tempie zmierzać do upragnionego efektu końcowego jakim będzie dobra kondycja, zdrowe ciało i wyrzeźbiona sylwetka. W czasie zajęć grupowych wybierać możesz pośród ćwiczeń fitness, siłowych, rozluźniających (joga), czy kompleksowych zestawów ćwiczeń takich jak trening obwodowy, crossfit.

Jeżeli jednak należysz do osób preferujących spokój może warto rozpocząć trening personalny lub kontynuować ćwiczenia w domu pod okiem trenera? W domu ćwiczyć możesz między innymi modny ostatnio trening tabata, który idealnie sprawdzi się w te dni, w które nie możesz poświęcić na ćwiczenia zbyt dużo czasu. Trening tabata trwa tylko 4 minuty, plus rozgrzewka, w trakcie których kompleksowo spalasz nadprogramowe kilogramy i doprowadzasz do poprawy swojego metabolizmu dzięki czemu jeszcze kilka godzin po treningu spalasz zbędne kilogramy!

Bardziej intensywne treningi urozmaicać możesz lżejszymi ćwiczeniami, takimi jak skakanie na skakance, kręcenie hula-hop, treningi aerobowe. Warto urozmaicać zestawy ćwiczeń tak, aby nie znudzić się zbyt szybko zestawem, który najbardziej nam odpowiada. Ćwiczyć możemy w grupie znajomych, to zdecydowanie zmotywuje nas do zrzucania zbędnych kilogramów. Wspólne spacery, jazda na rowerze, czy uprawianie nordic-walking z pewnością stanie się ciekawym urozmaiceniem samotnych ćwiczeń w domu.

Comments are closed.