Systemy CRM a e-marketing

Systemy CRM a e-marketing

O tym, jak korzystne może być wprowadzenie systemu CRM w firmie zajmującej się marketingiem i obsługą klienta nie trzeba zbyt wiele mówić. Wiemy, że tego typu rozwiązanie wpływa pozytywnie między innymi na planowanie kampanii marketingowych, tworzenie i zarządzanie listami marketingowymi i automatyzację przebiegiem kampanii. Tego typu rozwiązanie wpływa pozytywnie na nasze relacje z klientem, ponieważ umożliwia szybkie reakcję, a także precyzyjne stosowanie naszej oferty do oczekiwań klienta. Czy jednak te zalety systemu CRM sprawdzają się także w przypadku e-marketingu?

W przypadku, gdy nasze działania skupione są głównie na klienta sieciowego musimy zastosować nielicznie zmienione metody postępowania. Specyfika tego kanału dystrybucji, pomimo kilku wad, ma także liczne zalety, co sprawia, ze jest ona często wybierana przez przedsiębiorców. Głównym celem jest w tym przypadku skupianie się na analizie klienta, poznawaniu jego preferencji, odnajdywaniu pewnych zależności w jego zachowaniu. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego systemu Microsoft CRM, będziemy nie tylko sprawniej zarządzali tymi relacjami, ale przede wszystkim zaoszczędzimy czas, który poświęcić będziemy mogli naszemu klientowi. Traktowanie go w indywidualny, a nie tylko statystyczny sposób z pewnością wpłynie pozytywnie na nasz wizerunek w jego oczach. Satysfakcja klienta przełoży się na jego lojalność względem naszego przedsiębiorstwa. Warto więc szczególnie zadbać by miejsce naszego kontaktu z klientem, czyli strona internetowa była niezwykle przejrzysta i przyjazna w użytkowaniu. Powinna ona odpowiadać przede wszystkim oczekiwaniom naszego klienta, być dostosowaną do jego upodobań, ponieważ to właśnie on, ma odczuwać przyjemność z przebywania na niej. Powinniśmy także dobrać odpowiednie narzędzie kontaktu z klientem, np. email, czat, media społecznościowe. Miejsce to powinno być często odwiedzane przez naszą grupę docelową.
Stwórzmy także miejsce w którym nasz klient będzie mógł zadawać nam pytania, lub stwórzmy spis najczęściej pojawiających się pytań i problemów wraz z profesjonalnymi odpowiedziami, tzw. FAQ.

Skorzystajmy z tego, ze internet jest doskonałym narzędziem do monitorowania preferencji naszych klientów. Skorzystajmy z tych dobrodziejstw po to, by stworzyć produkt, który w pełni zadowoli naszą grupę docelową.

Comments are closed.